måndag 15 juni 2015

Tygglädje

När vi hade svängarna förbi Tammerfors passade jag på att besöka Marimekkos outlet i Ideapark. Där säljer de ut mindre bitar som blivit över från deras produktion som man får köpa för 25 €/ kilot. Och man får en hel del tyg för ett kilo. Det kanske bästa är ändå att de säljer även nyare tyger, till och med från de senaste kollektionerna. Dessa fyra bitar fick jag med mig hem.


Det klassiska Unikko-blommorna hör hemma på en perfekt fyrkantig bit och det enda jag gjorde var att fålla kanterna och stryka biten. Tanken var att använda den som scarf men än så länge får den agera bordsduk på vårt köksbord.


Dessa båda bitarna är smala och avlånga och i 100 % linne. Med andra ord perfekta för sjalar. Än en gång bara att fålla kanterna.




Det blommiga tyget är jag alldeles extra nöjd med. Mönstret hör till Marimekkos sommarkollektion. Tyget har hittills blivit sommargardiner till köket och en sommarväska men än finns en bit kvar. Får se vad det blir av den. 



Dessa fyra tygbitar fick jag för hela 10 euro och jag har fått en hel del ut av dem dessutom. Så sväng absolut förbi nästa gång du har vägarna förbi Tammerfors. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar