onsdag 1 april 2015

En liten handarbetsuppdatering

Första April och det betyder att våren är på antågande, men också att ett första kvartal av året har gått. Här kommer en liten sticksunmering av de första tre månaderna.


Det har avmaskats:

Ett par krokade vantar i vitaminboostande, flerfärgat garn.

Ett par enkla vantar i Drops tweedgarn

Mina grå knäsockor med flätor

Big Herringbone Cowl, i  merino...

...och i ylle, Drops Nepal

Alpackasjalen

Vantar med cykelmönster

Fingervantar till sambon

Och sist ut, påsksockorna. Bilder kommer snart.


Dessutom har jag hunnit med en virkad hippieväst och en ynka afrikansk blomma till mitt evighetsprojekt till filt.

Och så har jag sytt en massa, jag har hunnit med två maniska syperioder då jag sytt i princip all ledig tid.

Det var det. Inför sommaren hoppas jag på bomullstickningar, en färdig, röd kofta och så smyger det nog fram någon höstsjal snart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar