måndag 15 december 2014

DIY cotton lights

Så här gjorde jag min version av cotton lights slingorna:

 Du behöver:

20 stycken ballonger ( jag använde vattenballonger, mindre och billigare) 
Lim
Papper, band eller garn som du gör bollarna av (jag använde pappersband)
Sax
Pensel
En ljusslinga med tjugo ljus (fyndade mina för hela 1,90 på




Blås upp ballongerna, vill du ha runda bollar så blås inte ballongerna helt fulla, knyt fast. Börja sedan limma fast band/garn runt bollarna, jag penslade på bandet och tryckte mot ballongen. När du är nöjd med mängden så fortsätt med resten av ballongerna. Låt sedan torka över natten.

Picka hål på ballongerna och lirka ut ballongen. Börja sedan trä slingan genom bollarna så ett "ljus" hamnar i varje boll. Klart!





4 kommentarer:

  1. De blev ju riktigt fina! Blåste du upp vattenballongerna med munnen eller med en såndär "pump"? Jag sku själv också ta mig an ett likadant projekt och hade köpt all material, men så kom väggen emot genast när jag skulle blåsa upp ballongerna med munnen, DET GICK JU INTE PÅ NÅGOT VIS! Eller iaf var mina lungor för svaga för det ;)

    SvaraRadera
  2. Som tur har jag en pojkvän med starka lungor som blåste upp dem åt mig ;) nej men det hjälper om du töjer ut dem litet innan du börjar blåsa. :)

    SvaraRadera
  3. Hmm... pallojen puhalteluun stopanneet siis muidenkin DIY.t ;) Mutta pumppuja ei vaan löytynyt mistään kaupoista - jos joku tietää mistä löytää, niin mielellään otan tiedon vastaan <3

    SvaraRadera